Created from electromagnetic fields in 0 milliseconds;
 
2012.05.31: AZ LD50.HU MÁTÓL READ-ONLY MÚZEUM. KÖSZÖNJÜK MINDENKINEK AZ ELMÚLT 11 ÉVET.



liquid

estee

9th

d4m4g3

LD50 e-könyv. Majd.
 
  •  

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

 

----------------
Ti, LD50 támogatók
 
Felhasználónév
Jelszó
 
MACHINE MUSIC

HARDERGENERATION (NINTH)

PLANETDAMAGE (DAMAGE)

NEGATIVE ART (ZERO)

SOUND OF JAPAN (CASE)

KULTBLOG

BEATS (SAJTOS)

101KLUB

LD50 @ LAST.FM


BLACK-HEAD AGENCY
 
 
 
Mi legyen az LD50 "utód oldal" neve?
DarkDimension
 
(21.3% - 40 szavazat)
LD51
 
(40.1% - 75 szavazat)
LD100
 
(28.3% - 53 szavazat)
Más, írok kommentek közé
 
(10.1% - 19 szavazat)
 
: : : : : :
 
2011. április 13., Szerda 09:16
Industrial Booom - 3. nap (2011.03.26.)

Az Industrial Booom! fesztivál zárónapja változatos stíluskavalkádot, váratlan és hihetetlen katarzist valamint bulizós hangulatú zárást hozott.

Írta és forrás: AlanTheWild; fotók: estee; videók: liquid
A Nothing Nada fellépése kapcsán azt semmiképpen sem mondhatjuk, hogy kezdõ együttesként próbálták meg a harmadik napot elindítani, hiszen ez az Impact Pulse side-project 2007-ben albumot adott ki és már a nemzetközi színtér is felfigyelt rájuk. A nõi vokálra épülõ future-pop, keményebb electro-pop területen alkotó együttes profi koncertet adott. Az új albumról beharangozott 2-3 (?) dal - elsõ benyomásként - kiemelkedett a korábbiak közül, így az új anyagra mindenképpen kíváncsi vagyok!


Furcsa volt, hogy második fellépõként a Monolith következett, ha én döntöttem volna, akkor egy-két "pozícióval" késõbb rajtoltak volna. Eric Van Wonterghem nem sokat teketóriázott, azonnal elindította terrordiscoját. Egyedinek tekinthetõ, erõteljes ritmusra épülõ, repetitív minták egymásra épülésébõl, az industrial és a techno korcs gyermeke születik meg minden egyes Monolith dal során. Eric tartja az ütemet, még az sem zökkenti ki túlzottan a menetrendbõl, amikor a helyi technikusok kicsit kevesebb basszus adagolására kérték.. Kevesebb basszus?! Na de kérem?! Az már nem lenne terrordisco! Nem lenne Monolith!


A Groupe T számomra ismeretlen projekt volt a fesztivál elõtt, mindössze néhány dalukat tudtam meghallgatni elõzetesen, amelyek alapján - jó adag rosszindulattal - egy modernizált Front 242 tribute zenekarként azonosítottam õket. Nagyon kíváncsi voltam rájuk, nagyon bíztam bennük, de sajnos nem feleltek meg elõzetes elvárásaimnak. Tempós, a néhol már-már TBM-es alapokra egyértelmûen a De Meyer-Richard 23 jellegû felelgetõs-kiabálós vokál próbálja a Electronic Body Music felé visszaterelni a hangzást. De amíg a Front 242 koncertek a mai napig energikusak, a két "énekes" folyamatosan tombol a színpadon, addig a Groupe T srácok lendülete egy-két dalig tartott... Márpedig az nagyon lelombozó, ha a dalok intrója, vagy a hosszabb instrumentális részek alatt nem történik semmi és a színpadon lévõ két ember szigorú tekintettel, a mikrofont két kézzel szorítva áll egymástól 2-3 méterre...


Robert Marlow mûsorba kerülése sokakat meglepett, a többséget negatív módon, így arcpirító érdektelenség övezte a koncertjét. Mivel én a Depeche Mode "felõl" érkeztem az alternatív elektronika irányába, így - ha nem is vagyok nagy Marlow rajongó - , de kuriózumként mindenképpen érdekes színfoltnak tartottam, tartom a fesztiválon való fellépését. A Face Of Dorian Gray pedig azt gondolom, hogy mindenképpen a korai szinti-pop, új romantika egyik jellemzõ mûvének tekinthetõ. Több figyelmet érdemelt volna...


Elnézést, de a Klinik koncetrõl kicsit többet fogok írni...
Dirk Ivens egész este a elvegyült a fesztiválra látogatók között, hihetetlenül közvetlen volt (fényképezkedés, beszélgetés), így nagy meglepetést érhette azokat, akik a Klinik színpadi megjelenését, vizuális koncepcióját nem ismerték korábban.
Ezek az "újoncok" joggal hihették, hogy a színpadon megjelenõ, arcát gézpólyába tekerõ, hosszú fekete bõrkabátos, túlmozgásos õrült semmiképpen sem lehetett Dirk Ivens. Mindenki abban bízhatott, azt remélhette, hogy az arcot fedõ gézpólya végig a helyén marad és nem derül ki, hogy valójában kivel állunk szemben. Lehet, hogy valóban egy õrülttel, de lehet hogy saját arcunkat, saját magunk groteszk kivetülését fedeztük volna fel a géz alatt...
Peter Mastbooms kiválóan pótolta Marc Verhaegent, dinamikusabb színpadi jelenlétével tovább fokozta a vizuális élményt, miközben a keverõpultnál, hihetetlen koncentrálással maga Eric Van Wonterghem felügyelte a hangzást.
2005-ben - M'era Luna fesztiválon - szerencsém volt látni a Klinik klasszikus felállását: ahol nagyobb színpadon, min. 2000 ember elõtt zenélt Ivens és Verhaegen. Nagyon jó koncert volt, de meg sem közelítette a budapesti koncert hangulatát! Lehet, hogy azért mert 2005-ben egy egész napnyi koncertprogram végén, fáradtan néztük meg õket. Lehet, hogy azért mert ott nem volt jégkorong kapus maszk, gézbe tekert arc. Nem tudom... Amíg Hildesheimben az elsõ sorban voltam, addig most hátulról követtem az eseményeket és láttam ahogy az elsõ sorok tizedmásodpercnyi pontossággal reagáltak le mindent (pl. a Hours And Hours tempóváltását) és fantasztikus hangulatot teremtettek a színpad elõtti fanatikusok. Mi lett volna, ha mondjuk 600-an vagyunk??!! Amíg a Monolith esetében újra és újra beton támfalak dõltek rám, addig a Klinik akaratom ellenére, lépésrõl-lépésre beépített egy monumentális falba, építménybe; annak részévé váltam és tényleg csak perceknek tûnt az egész koncert. Számomra a Klinik 2011. március 26-án (27-én?) életem egyik legnagyobb zenei élményét nyújtotta. Nem akarok túl patetikus vagy dagályos lenni, de ezen a márciusi estén a minimalista kompozíciókban is õrületesen összetett Klinik "dalok", elementáris katarzist okoztak, minden dal célba talált nálam. Azok akik azt állítják, hogy a "rakenroll" az nem mûködik az elektronikus zenei területen, annak csak azt javasolhatom, hogy menjen el mostanság egy Klinik fellépésre...


Az est és egyben a fesztivál zárása a Kloq feladata volt, de "sajnos" Douglas McCarthy ellopta a showt tõlük... Tom Freeman szerintem jó énekes, néhány év múlva még jobb lehet. Amíg Freeman volt a színpadon, addig õ énekelte a Kloq dalokat, de McCarthy színpadra lépése után a Kloq kísérte a Nitzer Ebb énekesét. Nagy különbség! A Kloq élõben kicsit rockosabban szól - sajnos - mint lemezen, de így is kiemelkedõ produkciót adtak elõ. Ha nem Klinik után következtek volna, akkor lehet hogy jobban áradoznék...




Zárásként elmondhatom, hogy már csak a fantasztikus Klinik koncertért hálás lehetenék a Black Head Agency-nek, de a többi elõadónak is köszönhetõen egy változatos, eklektikus koncertprogram szem- és fültanúja lehettem!

estee képei



Kattints a képre és elindul a slideshow!
| 6 hozzászólás © liquid
Hozzászólok
Nene242   2011. április 17., Vasárnap ( 21:27 ) #6
Regisztráció időpontja:
2005. június 16.
Üzenetek száma: 228
Nothing Nada furdalta kíváncsiságom rendesen. Fõleg miattuk szerettem volna ott lenni a 3. napon. Nem csalódtam bennünk. Új számaik is bejöttek, duettesek a legjobban. :)
Groupe T.. elõször zavarta fülemet az, hogy néhol hasonló hangokat véltem felfedezni, mint az egyik kedvenc zenekaromnál:S A koncert végére hozzászoktam és meg is tetszett.
Klinik szó szerint nagyot szólt. Annyira nem a világom... nékem már túl durva..
Kloq & McCarthy: Est fénypontja volt számomra mikor Douglas a színpadra lépett. Nem volt semmi.
Összességében tetszett.. jöhet még hasonló. :)
Ysengrin   2011. április 17., Vasárnap ( 08:48 ) #5
Regisztráció időpontja:
2006. szeptember 22.
Üzenetek száma: 4897
A Klinik egyszerûen levitte a fejemet, pedig megvallom õszintén, mikor elõször felvételrõl hallottam, egyáltalán nem jött be a zene, de élõben olyan szintû energia volt benne, hogy utána újra meg kellett hallgatnom a számokat.
funkerhtk   2011. április 16., Szombat ( 10:23 ) #4
Regisztráció időpontja:
2005. október 17.
Üzenetek száma: 102
Ez a nap teljesen rendben volt az biztos!
Nothing Nada,The Klinik,Monolith,KLOQ ütött rendesen!
nandi101   2011. április 13., Szerda ( 19:58 ) #3
Regisztráció időpontja:
2004. június 28.
Üzenetek száma: 9730
The Klinik 5*********!!!!!
Ebbhead   2011. április 13., Szerda ( 10:17 ) #2
Regisztráció időpontja:
2006. június 19.
Üzenetek száma: 36
Marlow valóban több figyelmet érdemelt volna - talán egy szinti-popra kihegyezett fesztiválon, vagy egy nem szemellenzõs rajongókra épülõ dM-klubesten nagyobb sikere lett volna, de azért jó volt látni, hogy akadtak olyanok, akiket érdekelt a produkciója. A "No Heart" c. klasszikusnak külön örültem! Ja, és ne feledkezzünk meg Gary-rõl, aki nemcsak jó dalszerzõ, de nagyszerû énekes is!

McCarthy valóban "ellopta" a KLOQ buliját, de õk sem véletlenül a vele közös számok közül választottak maxira-valót. Az elõzetesbe' kapott demo-anyag azért jóféle új albumot feltételez!
Case   2011. április 13., Szerda ( 09:31 ) #1
Regisztráció időpontja:
2002. október 17.
Üzenetek száma: 7803
RRRÖÖÖAAARRR!
Klinik tényleg hatalmas volt, azt meg én is sajnálom, hogy a Monolith ennyire az elején volt, a no-name fellépõk elõtt. :|

:(


Ez az oldal nem jöhetett volna létre, ha nincs a www.pardey.org
freestat.hu Oldalaink megtekintéséhez IE 5.5+ valamint Flash plug-in
szükséges.
Impresszum | E-mail
Design: Monokrome Vision